Jednym z elementów kampanii AdWords, który jest naprawdę często zaniedbywany, jest niewłaściwie kierowanie klikających klientów. Udzielamy więc odpowiedzi na pytanie czy użytkowników reklam powinno się kierować na landing page, czy też na zwykłą stronę i z jakiego powodu powinno być właśnie tak.
Strona firmowa vs strona landing page
Decydując się na prowadzenie kampanii reklamowej w AdWords, należy kierować klientów na witrynę, która dostarcza im więcej informacji niż krótka reklama. Niektórzy decydują się na prowadzenie swoich klientów wprost na główną stronę firmową. Inni decydują się jednak na Landing Page, które namawiają do konwersji. Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że ogólna strona firmowa jest niezbędna. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że w przypadku reklamy AdWords to nie strona główna może okazać się zwycięską. Zobaczmy, co w przypadku reklamy jest rozwiązaniem najbardziej korzystnym.
Landing page
Terminem tym określa się pojedynczą stronę, która w zdecydowanej większości przypadków nie schodzi poniżej linii zanurzenia witryny. Jest ona poświęcona dokładnie tej samej usłudze (lub promocji), która prezentowana była na reklamie. Na Landing Parge rozwija się treść, która znajdowała się na reklamie. Nakłada się tutaj także użytkownika to konwersji, którą jest na przykład zapisanie się do newslettera.
Przykładowe screeny kampanii landingowych
Plusy
Landing Page ma mnóstwo zalet chociaż wszystkie z nich są ze sobą powiązane. Jest stroną niezwykle dopasowaną do konkretnego przekazu. To idealna odpowiedź na zapytanie klienta, a także świetne rozwiązania zapewniające konwersję.
Nie ma tu osobnych podstron czy dodatkowych linków. Nie stosuje się tu również przejścia między stronami. Na Landing Page osoba odwiedzająca może wykonać jedynie jedną rzecz, którą jest oczekiwana od niej konwersja. Nie należy rozpraszać osoby odwiedzające nadmierną ilością Call To Action, ogromną ilością zdjęć, możliwościami przejścia czy nadmiernie rozbudowanym menu. Landing Page to krótka informacja typu „chcę żebyś zostawił swój adres” bądź „chce żeby do nas napisał”. Klient nie musi w takim wypadku myśleć samodzielnie. Wybiera działanie, które podpowiadane jest przez nas.
Treść, która znajduje się na Landing Page jest dostosowywana nie tylko do reklamy, ale również do użytkowników. Powinna ona być skonstruowana tak, aby mogła trafić w gusta bardzo różnych osób.
Optymalizacja landing page
Minusy
Stworzenie skutecznej Landing Page to duże koszta. Chodzi tu zarówno o czas, jak i pieniądze. Wydaje Ci się, że stworzenie tak krótkiej strony to raptem pół godziny? Bardzo się mylisz. Im krótsza jest strona, tym lepsza musi być. Na małej powierzchni trzeba dokładnie wyjaśnić o co nam chodzi, przekonać do tego, a następnie przekazać użytkownikowi co ma zrobić z wiedzą, którą od nas dostał.
Standardowa strona firmowa
Również standardowa strona firmowa, na którą trafią osoby poszukujące informacji o firmie jest niezbędna. To dzięki niej poznawana jest oferta firmy. To również ona jest sposobem na przedstawienie pracowników czy dostarczenie osobom zainteresowanym informacji kontaktowych. W przypadku reklam AdWords nie zawsze jednak okazuje się być rozwiązaniem najbardziej skutecznym.
Plusy
Strona ogólna zawiera zdecydowanie więcej informacji niż Landing Page. Może to być jednak postrzegane zarówno jako plus, jak i minus. Wszystko uzależnione jest od klienta. Trzeba pamiętać, aby kierować swoich klientów tam, gdzie chcą trafić.
Strona ogólna okazuje się być świetnym wyjściem, jeśli nie stawiasz na określony rodzaj konwersji, ale na czysty ruch na witrynie. To również najlepszy sposób, aby klienci po prostu poznali daną stronę.
Jeśli chodzi o sklepy internetowe i strony zawierające katalogi, Landing Page jest stosowana rzadko. W takich przypadkach reklamy kierowane są na właściwą katergorię lub konkretny produkt. Wykorzystuje się w tym wypadku Merchant Center.
Minusy
Dużą ilość informacji zawartą na stronie ogólnej można zamieścić również w tym miejscu. Czasami może zdarzyć się tak, że zbyt dużo informacji i ich zbyt ogólny charakter mogą sprawiać, że odbiorca czuje się zagubiony. Dostaje on więcej niż szukał. Czasem tak naprawdę nie do końca jest to, czego aktualnie poszukiwał.
Strony www posiadają linki zewnętrzne. Nie ma ich na Landing Page. Z linkami takimi wiąże się ogromne ryzyko. Klient w każdym momencie może ze strony wyjść. W efekcie możliwość dokonania konwersji staje się niewielka albo w ogóle znika.
Strona firmowa vs strona landing page
Nawet jeśli masz zwykłą witrynę www, do reklam zawsze stosuj Landing Page.
Więcej szczegółowych informacji i dodatkowych porad znajdziesz pod adresem: http://fusionlandingpage.pl/
Strona firmowa vs strona landing page
Decydując się na prowadzenie kampanii reklamowej w AdWords, należy kierować klientów na witrynę, która dostarcza im więcej informacji niż krótka reklama. Niektórzy decydują się na prowadzenie swoich klientów wprost na główną stronę firmową. Inni decydują się jednak na Landing Page, które namawiają do konwersji. Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że ogólna strona firmowa jest niezbędna. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że w przypadku reklamy AdWords to nie strona główna może okazać się zwycięską. Zobaczmy, co w przypadku reklamy jest rozwiązaniem najbardziej korzystnym.
Landing page
Terminem tym określa się pojedynczą stronę, która w zdecydowanej większości przypadków nie schodzi poniżej linii zanurzenia witryny. Jest ona poświęcona dokładnie tej samej usłudze (lub promocji), która prezentowana była na reklamie. Na Landing Parge rozwija się treść, która znajdowała się na reklamie. Nakłada się tutaj także użytkownika to konwersji, którą jest na przykład zapisanie się do newslettera.
Przykładowe screeny kampanii landingowych
Plusy
Landing Page ma mnóstwo zalet chociaż wszystkie z nich są ze sobą powiązane. Jest stroną niezwykle dopasowaną do konkretnego przekazu. To idealna odpowiedź na zapytanie klienta, a także świetne rozwiązania zapewniające konwersję.
Nie ma tu osobnych podstron czy dodatkowych linków. Nie stosuje się tu również przejścia między stronami. Na Landing Page osoba odwiedzająca może wykonać jedynie jedną rzecz, którą jest oczekiwana od niej konwersja. Nie należy rozpraszać osoby odwiedzające nadmierną ilością Call To Action, ogromną ilością zdjęć, możliwościami przejścia czy nadmiernie rozbudowanym menu. Landing Page to krótka informacja typu „chcę żebyś zostawił swój adres” bądź „chce żeby do nas napisał”. Klient nie musi w takim wypadku myśleć samodzielnie. Wybiera działanie, które podpowiadane jest przez nas.
Treść, która znajduje się na Landing Page jest dostosowywana nie tylko do reklamy, ale również do użytkowników. Powinna ona być skonstruowana tak, aby mogła trafić w gusta bardzo różnych osób.
Optymalizacja landing page
Minusy
Stworzenie skutecznej Landing Page to duże koszta. Chodzi tu zarówno o czas, jak i pieniądze. Wydaje Ci się, że stworzenie tak krótkiej strony to raptem pół godziny? Bardzo się mylisz. Im krótsza jest strona, tym lepsza musi być. Na małej powierzchni trzeba dokładnie wyjaśnić o co nam chodzi, przekonać do tego, a następnie przekazać użytkownikowi co ma zrobić z wiedzą, którą od nas dostał.
Standardowa strona firmowa
Również standardowa strona firmowa, na którą trafią osoby poszukujące informacji o firmie jest niezbędna. To dzięki niej poznawana jest oferta firmy. To również ona jest sposobem na przedstawienie pracowników czy dostarczenie osobom zainteresowanym informacji kontaktowych. W przypadku reklam AdWords nie zawsze jednak okazuje się być rozwiązaniem najbardziej skutecznym.
Plusy
Strona ogólna zawiera zdecydowanie więcej informacji niż Landing Page. Może to być jednak postrzegane zarówno jako plus, jak i minus. Wszystko uzależnione jest od klienta. Trzeba pamiętać, aby kierować swoich klientów tam, gdzie chcą trafić.
Strona ogólna okazuje się być świetnym wyjściem, jeśli nie stawiasz na określony rodzaj konwersji, ale na czysty ruch na witrynie. To również najlepszy sposób, aby klienci po prostu poznali daną stronę.
Jeśli chodzi o sklepy internetowe i strony zawierające katalogi, Landing Page jest stosowana rzadko. W takich przypadkach reklamy kierowane są na właściwą katergorię lub konkretny produkt. Wykorzystuje się w tym wypadku Merchant Center.
Minusy
Dużą ilość informacji zawartą na stronie ogólnej można zamieścić również w tym miejscu. Czasami może zdarzyć się tak, że zbyt dużo informacji i ich zbyt ogólny charakter mogą sprawiać, że odbiorca czuje się zagubiony. Dostaje on więcej niż szukał. Czasem tak naprawdę nie do końca jest to, czego aktualnie poszukiwał.
Strony www posiadają linki zewnętrzne. Nie ma ich na Landing Page. Z linkami takimi wiąże się ogromne ryzyko. Klient w każdym momencie może ze strony wyjść. W efekcie możliwość dokonania konwersji staje się niewielka albo w ogóle znika.
Strona firmowa vs strona landing page
Nawet jeśli masz zwykłą witrynę www, do reklam zawsze stosuj Landing Page.
Więcej szczegółowych informacji i dodatkowych porad znajdziesz pod adresem: http://fusionlandingpage.pl/